top of page

תוצרי אקורד

נדבך מרכזי של פעילותנו עוסק בהעשרת השדה בתובנות מבוססות-מחקר בנושאים כמו התמודדות אפקטיבית עם גזענות, שכנוע והנעה לפעולה, הפחתת סכסוכים בין-קבוצתיים, טיפול במצבי מתח ומשבר בין קבוצות, ועוד, ובהעלאת המודעות לגבי חשיבות תובנות אלה עבור פעילות הארגונים בשדה

 

כאן תוכלו למצוא אגד של פרסומים שהופקו במהלך שנות פעילותנו, בזירות השונות שבהן פועל מרכז אקורד ובנושאים מגוונים הקשורים ליחסים בין קבוצות. אלה פרסומים המיועדים לשחקנים בשדה שלא עברו אצלנו תהליך יעוץ פרטני, ולרוב הם כוללים הן תובנות פסיכו-חברתיות והן המלצות מעשיות

משרדי אקורד
Blue water droplets

מבחר תוצרים

אקדמיהבמלחמה_4.png

אקדמיה בעין הסערה

המלצות להתמודדות עם השיח ברשתות בעת מלחמה

רשתות חברתיות4.png

בטוח לדבר

המלצות להתמודדות עם התבטאויות במשרד וברשתות בעת מלחמה

מדריך מנהיגות מקומית.png

מנהיגות בערים מעורבות

כלים להתמודדות עם הסלמה ביחסים בין יהודים וערבים בערים מעורבות

מאגר תוצרים

ד״ר תאיר תג׳ר בתכנית ״משחקי הכיס״ בכאן 11
תעסוקה

ד״ר תאיר תג׳ר בתכנית ״משחקי הכיס״ בכאן 11

16.6.24

ד״ר תג׳ר מספרת על המחקר של מחלקת תעסוקה ומשרד העבודה בנוגע ליחס לאוכלוסיות מגוונות במקומות עבודה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

עמדות בשוק העבודה כלפי גיוון והכללה
תעסוקה

עמדות בשוק העבודה כלפי גיוון והכללה

2.6.24

המחקר בוחן עמדות של עובדים ועובדות בדרגים שונים, כולל בדרגי ניהול ותפקידי משאבי אנוש, כלפי שילוב אוכלוסיות מגוונות בשוק התעסוקה: האוכלוסייה הערבית, החרדית, אנשים עם מוגבלות, יוצאי אתיופיה ובני 50 ומעלה. הוא בוחן שינויי עמדות וכוונות לפעולה בעקבות המלחמה, ודרכים לחיזוק פרקטיקות יעילות לשילוב אוכלוסיות מגוונות במקומות עבודה.

ניהול השיח בקבוצות ווטסאפ
יעוץ פסיכו - חברתי

ניהול השיח בקבוצות ווטסאפ

5.5.24

המדריך נועד לסייע למנהלים ומנהלות של קבוצות ווטסאפ קהילתיות בלתי-פורמליות להתמודד עם האתגר המורכב שבניהול שיח נורמטיבי ברשת החברתית.

ّ كيف نتحّدث عن هذا
אקדמיה

ّ كيف نتحّدث عن هذا

28.4.24

توصيات وأدوات لإدارة الحوار حول الحرب في المؤسّّسات الأكاديميّّة

ساعة اختبار
אקדמיה

ساعة اختبار

25.4.24

حريّّة التعبير عن الرأي للعربيّّات والعرب
في المؤسّّسات الأكاديميّّة أثناء الحرب
وثيقة توصيات

שעת מבחן
אקדמיה

שעת מבחן

24.4.24

חופש הביטוי של ערביות וערבים באקדמיה בזמן המלחמה

איך נדבר על זה
אקדמיה

איך נדבר על זה

24.4.24

המלצות וכלים לניהול שיח על המלחמה באקדמיה

מודל הרמזור
אקדמיה

מודל הרמזור

24.4.24

מודל הרמזור עוזר להבחין בין אמירות הנכללות בגדר חופש הביטוי, לבין אלה שלא. בעזרת המודל נוכל לבסס נורמות שיח גם בזמני מתח ואלימות, לווסת שיחות על נושאים טעונים ומעוררי מחלוקת, להתאים את התגובות שלנו ולנוע ביתר דיוק על הקו הנמתח בין הגנה על חופש הביטוי לבין שמירה על גבולות השיח.

نموذج الإشارة الضوئية
אקדמיה

نموذج الإشارة الضوئية

24.4.24

يساعدنا نموذج "الإشارة الضوئية" إلى التمييز بين المقولات التي تدخل في إطار حرية التعبير، وتلك التي لا تندرج فيه. وبمساعدة هذا النموذج، سيكون بإمكاننا إرساء معايير الخطاب حتى في أوقات التوتر والعنف، وتنظيم المحادثات حول المواضيع المشحونة والمثيرة للجدل، وضبط ردودنا، والتحرك بشكل أكثر دقة على الخط الرفيع الفاصل بين حرية التعبير وحماية حدود الحوار.

ממצאים מסקר סטודנטים
אקדמיה

ממצאים מסקר סטודנטים

24.4.24

סקר חדש עם ממצאים מעודכנים כלפי עמדות ורגשות של סטודנטיות וסטודנטים יהודים וערבים באקדמיה, לפני ואחרי סמסטר א׳

מדריך ימים לאומיים
תעסוקה

מדריך ימים לאומיים

16.4.24

המלצות מעשיות ליצירת סביבת עבודה תומכת לצוותים יהודים וערבים בימים הלאומיים

اليهود، العرب، والمناسبات
الوطنية في ظل الحرب
תעסוקה

اليهود، العرب، والمناسبات
الوطنية في ظل الحرب

16.4.24

توصيات عملية لخلق بيئة عمل داعمة للطواقم
اليهودية والعربية في المناسبات الوطنية

לא נמצאו

bottom of page